فنآوری و کامپیوتر

فنآوری و کامپیوتر
پروژه های دانشجویی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آی تی و آدرس homakhosravi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

مهندسی معکوس
 
تفاوت این دو در آن است که ؛ در مهندسی معکوس، محققان سعیدر به دست آوردن مدارک و نقشه های طراحی محصول می کنند تا طی مراحل نمونه سازی ونیمه صنعتی در صورت لزوم، ساخت و تولید محصول طبق مشخصات و استانداردهای فنی محصولالگو، انجام پذیرد. از این جهت، مهندسی معکوس را مشابه سازی، کپی سازی، نسخه برداریو یا تقلیدی آگاهانه قلمداد کرده اند. درحالی که مهندسی مجدد یک برداشت نوین درمدیریت در رابطه با تغییر فرایند فعالیت یک سازمان است.

«
مهندسی معکوس» Reverse Engineering یکی از روشهای دسترسی به دانش فنی است. لازمه اجرای این روش وجود نمونههایی از محصول است که مبنای کار تحقیقات قرار می گیرد. در این روش برای دستیابی بهدانش فنی به برون فکنی اطلاعات فنی از طریق تجزیه محصول متوسل می شویم که اصطلاحاًکشف کردن (DEFAKTAGE) دانش فنی نامیده می شود. در این فرایند، کارشناسان مربوطه،مشخصات، هدف و شرایط طراحی محصول را درنظر گرفته و سعی در ساخت و تولید محصول طبقاستانداردهای ملی و رایج خود دارند و نقاط مجهول و ناشناخته مسئله را نیز با درایتو بررسیهــــای کارشناسی و تحقیقات پوشش می دهند، بدون اینکه از ابتدا درگیر جزئیاتفنی و طراحی محصول شده باشند. شاید بتوان از مهندسی معکوس به عنوان کپی برداریآگــــاهانه از یک محصول نام برد،‌ روشی که عده ای از کشورهای شرق آسیا و اروپابعداز جنگ جهانی دوم عملاً پیاده کردند و درحال حاضر جزء کشورهای پیشرفته و صنعتیمحسوب می شوند. مثلا" ژاپنی ها از جنگ جهانی دوم به بعد،در یک مورد تخصص منحصربفردپیدا کردند و آن هم مهندسی معکوس فراورده های آمریکایی بوده است!،از نو آوریهای خاصآنها در زمینه روبوتیک یا نانو تکنولوژی که بگذریم سایر محصولات ژاپنی خلق و خوییآمریکایی دارند که کمی ژاپونیزه هم شده اند.
می‌توان گفت که مهندسی معکوس باکالا آغاز می‌شود و به فرایند طراحی می‌رسد و این دقیقا مخالف مسیر روش تولید (Product Definition Statement = PDS) است و به همین علت آن را مهندسی معکوسنامیده‏اند . به وسیله این روش بیشترین اطلاعات ممکن درباره‏ ایده‏های مختلف طراحیکه برای تولید یک کالا استفاده می‌شود بدست می‏آید . بدین وسیله هم می‌توان کالا رادوباره تولید کرد و هم می‌توان از ایده‏های مفید آن برای تولید کالایی جدید بهرهبرد
مهندسی معکوس روشی آگاهانه برای دستیابی به فن آوری حاضر و محصولات موجوداست . در این روش متخصصین رشته ها ی مختلف علوم پایه و کاربردی از قبیل مکانیک ،فیزیک و اپتیک ، مکاترونیک، شیمی پلیمر، متالورژی، الکترونیک و… جهت شناخت کاملنحوه عملکرد یک محصول که الگوی فن آوری مذکور می باشد، گروه های تخصصی را ایجاد میکنند و با تجهیزات پیشرفته و دستگاههای دقیق آزمایشگاهی به همراه سازماندهی مناسبتشکیلات تحقیقاتی و توسعه ( R&D ) سعی در بدست آوردن مدارک و نقشه ها ی طراحیمحصول فوق دارند تا پس از مراحل نمونه سازی (Prototyping ) و در صورت لزوم ساختنیمه صنعتی (Pilot plant ) تولید محصول را طبق استاندارد فنی محصول الگو آغازکنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:, ] [ 22:56 ] [ هما خسروی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 12
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1